Friday, December 4, 2009

Game variety

berikut adelah jenis2 game yg telah aku encounter semase waktu cuti ini:

1. game yg ade save button tapi xboley nak load: Cafe World by Zynga
2.
game yg xboley nak pause: Cafe World by Zynga
3. game yg xde penghujungnye..sampai kiamat r ko maen: Tetris (ataupun any other arcade game)
4. game yg layak dimaen oleh kaum laki2 sahaje: GAMEBOY! =P
5. game yg berjaye mengcontrol fikiran manusia, baek laki2, mahupun pompuan2, daripade sekecil2 bayi, hinggelah sebeso2 gajah..haha: game kat facebook
6. game yg seronok utk dimaen bersame2 seisi keluarge (keluarge di Churchill dan jugak keluarge di Tangkak): PES2010
7. game yg cousin aku maen sampai ke peringkat kebangsaan: Defence of the Ancient
8. game yg mane, bile dah start maen, jgn ngade2 nak kluar, unless disepakati oleh para pemain: Defence of the Ancient
9. game yg aku rase lah, xde sorg pon dari kalangan kaum hawe yg suke: Defence of the Ancient


kesimpulannye, ape2 jenis game yg korg maen pon, tujuannye yg paling nyate adelah satu, iaitu, untuk mengisi mase2 yg sangatlah lapang, lagi2 pada masa cuti ini... disebabkan kadar pengangguran yg berleluase sekarang, kerajaan Msia hendaklah menggalakkan para-anggur2 di sini untuk meluangkan lebih mase bermain game2 yg berade di pasaran.. sekian, terima kaseh

10 comments:

  1. kesimpulan itu sgt bernas..ak tpaksa sokong dgn rela...kalau gov degil, kite tukar gov nnti...

    ReplyDelete
  2. haha..setuju-setuju...y game sampai kiamat tu xbleh blah...haha..aku pnah main jgkk..haha..

    ReplyDelete
  3. btw, ppuan yang main Defence of the Ancient tu mesti dah xde keje lain nak wat or bosan y amat..

    ReplyDelete
  4. dah kerna Defence of the Ancient tu penyebab msg2 lambat direply... mmg la....(~~)

    ReplyDelete
  5. haha...ak setuju ngan RBC, dah berpuluh-puluh kali ain mrajuk ngan ak sebab lambat reply msg...hehe

    ReplyDelete
  6. andoc--> hahaa, boleh2, gulingkan kerajaan sekarang! oh, ain eh skarang? bile nak perkenalkan kat kawan2 yg laen ni?

    adib--> tu r pasal, serius xde penghujungnye dowh.. antare reason yg menyebabkan ko berenti maen: dah penat, lapo, ataupun tym tu dah kene kejo dgn parang sbb blum smayang lg.. =P

    abi--> hahaha, itu btul jugak.. tapi kalo aku maen, tym ade org call pon aku jawab je.. multi-tasking la skit

    ReplyDelete
  7. game facebook stuju gak tapi bagi aku hanya berkesan (untuk seronok dimain) untuk sementara waktu jee.. esok2 dah bosan!

    jikalau aku ada suatu PC yang baik spesifikasinya entah2 1 ari nanti aku main game yang kaum hawa tak main tu :P

    ReplyDelete
  8. come on IF, join us...for sure ko xkan menyesal selepas ketagih..hahha

    ReplyDelete
  9. btol2.... klu ko nak, aku ajar ko gne hero faveret aku mule2... Axe... hahaha

    ReplyDelete
  10. wei rare...kaci ak tiket 14hb nnt tu..

    ReplyDelete