Friday, August 28, 2009

Special Post: I really miss my childhood time [aku btoi2 rindukan zaman kanak2ku]

daripade sekecik2 baby lagi, sampailah aku beso gajah, aku suke maen..

mase tym baby2 (Aged 3++) dulu, permainan yg slalu aku maen adelah Lessie, Lego & Duplo.. mmg syok.. siap ade tempat khas utk maen...aku maen dgn adik aku yg mane org kebanyakan claimed as my twins (sbb muke kitorg same mase kecik2).. so, kalo aku maen Duplo tu, aku susun r blok2 tu sekeliling aku..mmg sepah r satu bilik..tapi mak aku xkesah, pasai xde r nak kaco die menjait langsir ke ape..

slps era permainan lego, aku masok pulak zaman kanak2 dewasa (Aged 7++). ha, tym ni mmg paling daboom r..maen video game beb! yg tape nyer tu. aku suke maen Ninja Turtles dgn abg aku..ade satu ari tu, kitorg maen tym parents aku da tido..maen r, sampai subuh gajah baru stop..afta maen tu, abes jari aku kuar gelembung air (sbb maen lame sgt)..tapi aku xkesah, sbb puas maen..

oh, mase zaman video tape tu jugak r aku diperkenalkan dgn kete mainan Tamiya dan juga kete control yg skarg ni cume budak hingusan je yg maen.. time ni aku kecik lagi, so bapak aku xbagi kuar g town r.. so, disebabkan track utk kete Tamiya ni boleh disewa di bandar aje, so aku kene r cari alternatif laen utk maen Tamiya ni..so what do i do? aku pon maen je r kat longkang umah aku.. siap ltak batu2 kecik lg tu..nak bg ade rintangan skit r, baru gempak.

selain daripade zaman game video tape dan kete mainan, aku gak maen Digimon.. bapak r, superb gak bende ni.. aku sanggup abiskan 60 hinggit (well, bukan duit aku pon, duit bapak aku) utk beli satu digimon. and yeah, bukan satu je digimon yg aku beli..aku ade Digimon 1, Digimon 2, Digimon 3 dan jugak Digimon yg namenye aku pon da x ingat, tapi yg tu pesyen laen nyer.beso skit, bentuk hexagon.. yg Digimon 1-3 tu bentuk die square...everyday, i brought the digimon to school (kalo zaman skarg ni, dak2 skool bawak handphone dah, tapi mase zaman aku skool dulu, sume pakat bawak digimon, kire satu bende yg common r)... mase rehat, apelagi, beraksi r..selain itu, aku maen digimon mase lpas abes activity co-co (bahasa panjang die = kokurikulum). lpas maen, siap boley lepak kat kantin lg tu, sembang2,makan donut, minum air sirap..best beb!

oh, bile cakap pasal co-co, aku dulu masok pengakap, tapi disebabkan oleh sikap pemalas tahap dewa samudera, aku just sampai tahap Gangsa je..kire tahap prebet je r tu...lpas kitorg abes co-co tiap2 ari sabtu, aku dgn abg aku n our friends (aku dgn abg aku dulu blajo dlm satu kelas) pakat r nak pegi maen Red Alert kat CC. oh, tym ni aku da beso kpale da..otai r beb..tapi baru darjah 5 je... =P so, selalu r kitorg g round2 kat town Muo tu..g cari CC..ala, murah je, sejam RM1.50..dulu duit xyah riso, mintak FAMA je.. so, maen r kat CC tiap2 ari sabtu..pastu, ade satu ari tu, malang xberbau daaaa..bapak aku sebenonye xtau kitorg g town afta abes co-co...die ingatkan co-co tu abes lambat sampai tengahari.. so ade satu ari tu kantoi la pulak geng... ade ke bapak aku ntah camne dapat tau aku n abg aku g lepak kat CC, hangin r die...so die tarik r aku (mase tu aku balik awal skit, letih r)..so apelagi, kene r serah diri..bapak aku soh aku bawak die g lubok kitorg..so kantoi la besar-besaran...tapi aku xnyesal, sbb puas..

so, pade usia aku darjah 6 kot, bapak aku beli r komputer umah.. so apelagi, sebat je r..game pertame yg aku maen adelah Worms Team 17.. ni game family..so kitorg satu family maen r..tapi yg xbestnyer, asal maen je, mesti ade yg xpuas ati..xpuas ati sbb kalah r..aku pon kadang2 terikot perasaan gak.. tapi air yg dicincang xkan terputus (PERCAYE R AKU!)..so, kitorg maen n maen n maen..oh ye, 2nd game yg aku maen dlm idop aku adelah Dune 2000..babeng, game ni best gile siot...ala2 Red Alert gak r..sekali lagi, aku sanggup kunci jam kul 2pagi utk maen bendealah ni...maen dalam gelap2..yg bestnye, mase aku maen, hantu pon aku xtakot, ye r, dulu mase kecik2 kan always takut dok dlm gelap n takot antu..yg penting, aku puas maen, so xnyesal r walaupon kene sacrifice mase tidoku

menjelang usia puberty aku, aku da masok Taiping r pulak.. so, xdpt r nak menikmati segale permainan yg pernah aku miliki...jadi apa perlu dibuat bro? aku pon g r melepaskan gian kat CC everytime aku kuar outing. aku maen kat DISCO (nickname utk CC yg aku slalu g). sape2 dak Taiping tau r Disco tu katne..aku harap skarg masi idop lg tmpt tu..skali lagi, aku enjoy gile r maen dgn member2 sume, walaupon balik lambat, tapi yg penting aku enjoy, puas

bile masok intec, hidopku hanyelah bersame housemate-housemate ku..maka, hidop ini tidaklah enjoy seperti dulu lagi..aku kehilangan kawan sehari demi sehari.. sumenye gare-gare aku dah no longer play games. feels so empty, tiada lagi enjoy2, tiada lagi kepuasan hakiki..

dan sekarang, aku tinggal di Gippsland suda.. boley dikatekan 24 hours aku dok dalam bilik je..so berbekalkan Adib, Andoc, Nabil dan Wandai, itulah saje kawan yg aku ade wat mase ni (which i hope i really can consider you guys as my friends)...


itulah definisi aku tentang kehidupan.. segale nikmat yg aku pernah kecapi dulu telah semakin hilang..sumenye sudah menjadi semakin pudar..aku kesepian

5 comments:

  1. rilex ar geng..ko stil bleh tmbak aku, n aku pon bleh nk headshot ko..haha..lpas subuh kt menembak ek..

    ReplyDelete
  2. hahaaa..ok set.. tapi ko keje cincang aku je,sampai jatuh gaung aku dibuatnyee..hihi

    ReplyDelete
  3. eh, xboley abg Kamal..ni cite budak2 ni.. :P

    xdelah, saje je nak mengenang zaman lampau..zaman dimane saye jadi kepala kpd sume dak2 nakal kat Muo.. best gile wacakapsamalu...

    tapi sumenye dah tinggal kenangan je.. sob sob..sdey2

    ReplyDelete