Wednesday, January 27, 2010

nak jadi nostalgic sat



pada masa kini, hampir semua perkara berlaku dgn pantas. yang aku pasti, keberangkatan aku ke ostrellia sudah hampir genap setahun dah. mmg best, sbb ini bermakne, hanye tinggal setahun je lagi utk ku habiskan degree ku ini (insyaAllah)... selesai saje degree nnt, aku berharap agar ku dpt cari kerje bagi menyare kluarge di Tangkak dan jugak bagi mengumpul duit utk tujuan murni (u got my hint yet?).. ahhahahaa..

oh crap, ni bukan bende yg aku nak ckp kat sini at this moment.. hmm, i just wana update my blog yg dah usang n terbiar ni.

mmg benar, pade aku, sumenye berlaku dgn cepat skali nowadays... teringat lagi mase kecik2 dulu, asyik nak tido dgn mak bapak aku je kejenye.. tapi skarang, nak duduk kat umah pon dah jarang.. bak kate maka aku, aku ni tgh berbagi kaseh (Fatimah 2010). iyolah, nnt ibu ngan ayah dok serumah ngan syid ye.. brtambah2 kasih le jadinye nnt bu :D

dulu, aku n adik-beradikku petang2 g maen basikal kat laman dpan umah.. xpon g maen bola (kat laman umah gak), xpon, maen rakit kat tepi umah (ade ke abg aku ckp rakit tu jiran cine sblh yg buat..huhu).. tapi skarang, xmaen dah rakit2 ni, xmaen dah basikal2 ni..huhu, sbb skarang dah zaman digital. so, kitorg pakat maen PS2 je keje.

and also, 2 tahun dulu, aku ingat lagi memory aku dok kat makmur, tido sebilik dgn nabil (tapi x satu katil ye, harap maaf..hoho), g monash same2 ngan nabil, g pasar malam same2 ngan dak2 makmur SEM 1(abi, sham, husni) & dak2 makmur SEM 2(bob, andoc, wandai & fik gile)...

yg paling penting skali, 2 tahun dulu, aku ingat lagi pertemuan aku dgn si dia, Yumni binti Haji Mohd Amin. she's the one yg btoi2 was so attracting in my eyes and still able to attracts me today n forever. me loves you sayang! enk enk! (Rare 2010)

all in all, aku bersyukur dgn kehidupan aku skarang.. i mean, ive been living n experiencing much in this world. macam2 dah aku rasai sepanjang kehidupan aku ni.. idop susah or senang bukan lg penghalang kpd diriku bcoz ive been in both situations already. terima kasih diucapkan kpd semua ahli keluargeku kerna kite masih lagi dpt bersuka ria sama2 walaupon idop ni kadang2 terase susah sangat nak diteruskan. thanks to all my friends gak especially kat Michigan sbb korg sanggup memberi tempat utk aku berteduh di kala mlm hari.hehe..and also friends n family kat Switchback tu, tanpa anda, tinggallah aku seorg kesepian di Bumi Churchill terpencil itu..huhuu.. finally, special thanks to my sayang for the love n care u've been giving to me. best2!

pesanan penaja: senyumlah selalu.. berhati2 di jalaan raya, ingatlah org yg tersayang..


9 comments:

  1. aku tau la fik xkan baca blog ko, tp kalau die bc msti sedih.hahahaha

    ReplyDelete
  2. ala syid u not even been here 4 1 year la..duk setahun pun dah 2 kali balik...apa2pun wish all the best..kasik abes blaja cepat2..keje elok2 balas jasa parent n kawin......

    ReplyDelete
  3. bayar utang mara lu kak..hahha

    ReplyDelete
  4. andoc--> hahaaa,, xkesah r andoc.. die dah sedihkan aku byk kali dah. hohohooo.. apepon, i didnt meant what ive said to fik tu.. its just stuck wif him je..

    kak ja--> ni kire ikut kaedah pengiraan wandai lah kak.. kaedah pembundaran angka. so, kalo saye dah dok dlm 6-7bulan kat aussie, mengikut kaedah wandai, saye dah dikire dok setahun tau..hahaha

    ReplyDelete
  5. ko tau ak bace sbb tu ade name ak kan:P... enjoy ur holiday kat michigan tuh... ko sedih sbb kalah pes aie2 ngan fiq ek:P

    ReplyDelete
  6. hahahaa, ya betul! =D weh, sorry le smlm xsempat nak say bye2 kat ko.. aku kuar umah subuh2 tu dah..huhu, so happy holidays n slmt bergembira di sana ye.

    huhu, tau xpe.. aku rase fik ni ade gune jampi2 serapah kot. mane x nye, initially, aku dah leading 3-0 dah..xpasal2, die bley plak potong aku camtu je. hati aku terluka every night ko tau x.. =D

    ReplyDelete
  7. ~fik tu dh la newcomer dlm bidang bola sepak ni..ish..malu ak kalo kalah..ha3

    ReplyDelete
  8. apsal cakap pasal fik belakang dia ni.. haha

    aku jeles ngan rasyid kerana dia kata dah mcm2 dia rasai sepanjang kehidupan dia. hehe, wish i could say the same!

    ReplyDelete
  9. bob--> xpe2, aku paham maksud ko bob.. yg penting idop aku happy, makan cukup, tido lena, study pon okey.. hahaa

    if--> fik xkesah.. hohoho.. well, call me Mr Full of Myself, but u can have the same life as mine too.. just, open ur heart and enjoy ur life wif friends and most importantly, ur family! =) hehe

    ReplyDelete